TÜRK DİLİ BÖLÜMÜNE HOŞ GELDİNİZ
Dersin Adı-Kodu: TÜRK DİLİ 1-TURK 100 | Programın Adı: Tüm Bölümler | |||||||||||
Yarıyıl | Eğitim ve Öğretim Yöntemleri | Krediler | ||||||||||
Teori | Uyg. | Lab. | Proje/Alan Çalışması |
| Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | ||||
Güz | 32 |
|
|
|
| 0 | 32 | 2 | 3 | |||
Ders Dili | Türkçe | |||||||||||
Zorunlu / Seçmeli | Zorunlu | |||||||||||
Ön şartlar | Yok | |||||||||||
Dersin | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri, Dil-Düşünce İlişkisi, Ana Dili, Bağlam, Dil ve Söz, Sembol-İmaj, Kültür (Dil-Kültür İlişkisi, Kültür Çeşitleri), Medeniyet, Dilekçe Yazımı, Yeryüzündeki Diller ve Türkçenin Dünya Dille Arasındaki Yeri (Dillerin Doğuşu, Dilin Türleri, Dillerin Sınıflandırılması, Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri), Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi, Türk Dilinin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları, Dil Bilgisi ve Bölümleri (Ses Bilgisi, Şekil Bilgisi), Türkiye Türkçesine Yabancı Dillerden Geçen Ögeler,Yazım Kuralları ve Uygulaması, Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | |||||||||||
Dersin Amacı | Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; Öğrencilere yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmak; Öğrencilere bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak. | |||||||||||
Öğrenme | Dil, kültür ve medeniyet kavramlarının açılımını bilme, Türk dilinin tarihi gelişimini ve özelliklerini bilme, yazım kurallarının ve noktalama işaretlerinin nasıl kullanılacağını bilme; bilimsel, sorgulayıcı, eleştirel yorumlayıcı, yaratıcı ve yapıcı düşünme alışkanlığını kazanma ve bunu geliştirme. | |||||||||||
Ders Kitabı ve/veya Kaynaklar | Nurettin Demir- Emine Yılmaz Türk Dili El Kitabı Mehmet Sarı-Türk Dili Ders Kitabı A.Necip Hatipoğlu Üniversitede Türk Dili | |||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
| Varsa (X) olarak işaretleyiniz | Yüzde | |||||||||
Ara Sınavlar | X | 20 | ||||||||||
Kısa Sınavlar |
|
| ||||||||||
Ödevler |
|
| ||||||||||
Projeler |
|
| ||||||||||
Dönem Ödevi |
|
| ||||||||||
Laboratuar |
|
| ||||||||||
Diğer |
|
| ||||||||||
Dönem Sonu Sınavı | X | 80 | ||||||||||
Ders Sorumluları | OKT. Bahanur ÖZKAN BAHAR | |||||||||||
Hafta |
| |||||||||||
1 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri, |
Course Title-Course Code: TURK 100 | Name of the Programme: MYO | ||||||||||
Semester | Teaching Methods | Credits | |||||||||
Lecture | Recite | Lab. | Field Study |
| Other | Total | Credit | ECTS Credit | |||
Autumn | 32 |
|
|
|
|
| 32 | 2 | 3 | ||
Language | Turkish | ||||||||||
Compulsory / Elective | Compulsory | ||||||||||
Prerequisites |
| ||||||||||
Course Contents | Definition and characteristics of language; the relationships between language and nation, thought and culture; the world languages; the place of the Turkish language among other languages; the historical development of the Turkish language; Ataturk's language revolution, his perception of language and his efforts in terms of language; accustic characteristics of the Turkish language; grammar and syntax; punctutation marks; the concept of vocobulary and vocobulary applications. | ||||||||||
Course Objectives | Turkish language features, operation rules suggest, with examples to show, students' written and oral text through sözvarlığını develop; students spelling (spelling) rules to obey, punctuation marks, place a habit to give; students reading habit to give; students scientific, critical, questioning, interpreter creative, constructive thinking habits to win. | ||||||||||
Learning Outcomes and Competences | Language, culture and civilization, the expansion of the concept of knowing, the historical development of Turkish language and know the properties, rules of spelling and punctuation know how to use scientific, questioning, critical interpretive, creative and constructive thinking, and you make a habit development. | ||||||||||
Textbook and /or References |
| ||||||||||
Assessment Criteria |
| If any,mark | Percent | ||||||||
Midterm Exams | X | 20 | |||||||||
Quizzes |
|
| |||||||||
Homeworks |
|
| |||||||||
Projects |
|
| |||||||||
Term Paper |
|
| |||||||||
Laboratory Work |
|
| |||||||||
Other |
|
| |||||||||
Final Exam | X | 80 | |||||||||
Instructors |
| ||||||||||
Week | Subject | ||||||||||
1
8
| Notice, Language and Language Features, |
Dersin Adı-Kodu: TÜRK DİLİ II - TURK 200 | Programın Adı: Tüm Bölümler | ||||||||||
Yarıyıl | Eğitim ve Öğretim Yöntemleri | Krediler | |||||||||
Teori | Uyg. | Lab. | Proje/Alan Çalışması |
| Diğer | Toplam | Ulusal | AKTS Kredisi | |||
Bahar | 32 |
|
|
|
|
|
| 2 | 3 | ||
Ders Dili | Türkçe | ||||||||||
Zorunlu / Seçmeli | Zorunlu | ||||||||||
Ön şartlar | Yok | ||||||||||
Dersin | Cümle Bilgisi, Kelime Grupları, Cümle ve Cümleyi Meydana Getiren Unsurlar, Cümle Türleri, Cümle Çözümlemeleri, Cümle İnceleme Örnekleri, Kompozisyon (Kompozisyonda; Konu, Düşünce ve Ana Düşünce, Tema, Hayal, Paragraf), Anlatım Biçimleri, Yaratıcı, Kurgusal Yazılar, Düşünce ve Bilgi Aktaran Yazılar, Resmî (Formal) Yazılar (Tutanak, Bildiri, Rapor, İş Mektupları, Öz Geçmiş), Dil Yanlışları (Yazım ve Noktalama İşareti Yanlışları, Anlatım Bozuklukları, Sese Dayalı Yanlışlar), Konferans, Bilimsel Araştırma | ||||||||||
Dersin Amacı | Doğru, iyi ve güzel cümle kurabilmek için cümlenin unsurlarını ve bunların önemini tespit edebilmek; edebiyat ve düşünce dünyasıyla ilgili eserlerin okuyup inceleyebilme ve retorik uygulamalar yapabilmek; yazılı kompozisyon türlerini tanımak ve bunlarla ilgili uygulamalar yapmak; dil yanlışlarının farkında olmak ve bunları düzeltebilmek, ilmî yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar bilmek ve bunları uygulayabilmek. Türk ve dünya edebiyatlarından ve düşünce tarihinden seçilmiş metinlere dayanılarak öğrencinin doğru ve güzel konuşma, yazma yeteneğinin geliştirebilmek. | ||||||||||
Öğrenme | Öğrencilere Türkçeyi kurallarına uygun şekilde kullanma becerisini kazanma; yazılı ve sözlü olarak duygu ve düşüncelerini en güzel biçimde anlatabilme; bilimsel, sorgulayıcı, eleştirel yorumlayıcı, yaratıcı ve yapıcı düşünme alışkanlığını kazanma ve bunu geliştirme. | ||||||||||
Ders Kitabı ve/veya Kaynaklar | Nurettin Demir- Emine Yılmaz Türk Dili El Kitabı Mehmet Sarı- Türk Dili Ders Kitabı A. Necip Hatipoğlu Üniversitede Türk Dili | ||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
| Varsa (X) olarak işaretleyiniz | Yüzde | ||||||||
Ara Sınavlar | X | 20 | |||||||||
Kısa Sınavlar |
|
| |||||||||
Ödevler |
|
| |||||||||
Projeler |
|
| |||||||||
Dönem Ödevi |
|
| |||||||||
Laboratuar |
|
| |||||||||
Diğer |
|
| |||||||||
Dönem Sonu Sınavı | X | 80 | |||||||||
Ders Sorumluları | Okt. Muhamme Atasever, Okt. Zehra Ergeç, Okt. Zeynep Polat, Okt. Bahanur Özkan Bahar | ||||||||||
Hafta |
| ||||||||||
1 | Cümle Bilgisi, (Kelime Grupları, Cümle ve Cümleyi Meydana Getiren Unsurlar) |
Course Title-Course Code: | Name of the Programme: MYO | ||||||||||
Semester | Teaching Methods | Credits | |||||||||
Lecture | Recite | Lab. | Field Study |
| Other | Total | Credit | ECTS Credit | |||
Spring | 32 |
|
|
|
|
| 32 | 2 | 3 | ||
Language | Turkish | ||||||||||
Compulsory / Elective | Compulsory | ||||||||||
Prerequisites |
| ||||||||||
Course Contents | Syntax, Word Groups, Sentence and Sentence Bring to the square of the Elements, Sentence Types, Sentence Analysis, Sentence Review Samples, Composition (in composition, Subject, Thought and Main Ideas, Themes, Dreams, Paragraph), Lecture Formats, Creative, Fictional Writings, Thoughts Knowledge Transfer and the Writings, Official (Formal) Entries (Record, Proceedings, Reports, Business Letters, CV), in the wrong language (spelling and punctuation of the wrong sign, Lecture Disorders, Voice-Based Fiction), Conference, Scientific Research | ||||||||||
Course Objectives | Right, well and good sentence to sentence elements and their importance determined to literary and world opinion about the works read and to examine the rhetoric and practices to make written essay type to recognize and relevant applications to do, the language of the wrong to be aware and fix them able, scholarly writings in the preparation of to know and be able to apply them to follow the rules. Turkish and world literature and thought of the text based on the date selected by the student's right and good speaking, writing skills you can develop | ||||||||||
Learning Outcomes and Competences | The function of words in oral and written expressions, the importance of true word order in Turkish sentences, The methods of analysing sentences and passages which are sellected from main literary texts and boks, Expressing ideas and feelings clearly by the ways of writting and speaking, The properties of literary genres such as story, novel, theatre, poem, essay, memory and etc., the rules of writting formal texts such as petition, reports, private and business letters, CV and etc. | ||||||||||
Textbook and /or References |
| ||||||||||
Assessment Criteria |
| If any,mark as (X) | Percent(%) | ||||||||
Midterm Exams | X | 20 | |||||||||
Quizzes |
|
| |||||||||
Homeworks |
|
| |||||||||
Projects |
|
| |||||||||
Term Paper |
|
| |||||||||
Laboratory Work |
|
| |||||||||
Other |
|
| |||||||||
Final Exam | X | 80 | |||||||||
Instructors |
| ||||||||||
Week | Subject | ||||||||||
1 | Sentence Information (Word Groups, Sentence and Sentence Elements) |